ALGEMENE VOORWAARDEN

 

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN

NOVO B.V. H/O SAFE DATA ADMINISTRATIE SERVICE

ALGEMEEN

Artikel 1.

Op al onze diensten c.q. overeenkomsten zijn uitsluitend deze voorwaarden van toepassing

AANBIEDINGEN EN BESTELLINGEN

Artikel 2.

Alle aanbiedingen onzerzijds zijn vrijblijvend, zolang zij niet schriftelijk bevestigd. Opdrachten, hetzij rechtstreeks aan ons, hetzij via tussenpersonen en/of vertegenwoordigers, zijn eerst als geaccepteerd te beschouwen na onze schriftelijke bevestiging.

DIENSTEN

Artikel 3.

Wij zullen onze werkzaamheden voor opdrachtgever zorgvuldig en naar beste weten en kunnen uitvoeren in overeenstemming met de belangen van opdrachtgever.

Artikel 4.

Wij zullen ons onthouden van al hetgeen daadwerkelijk of mogelijk de reputatie van opdrachtgevers schaadt, voorzover dit geen inbreuk maakt op rechten of verplichtingen onzerzijds.

LEVERTIJD

Artikel 5.

Opgegeven levertijden zijn nimmer bindend, maar slechts benaderend. In het bijzonder geldt zulks in die gevallen, waarin wij voor levering van onze diensten of arbeid afhankelijk zijn van derden die jegens ons niet tijdig presteren.

BETALING

Artikel 6.

  1. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, dienen onze facturen te worden betaald binnen 14 dagen na factuurdatum zonder beroep op schuldvergelijking.
  2. Bij niet-betaling van de factuur op de vervaldatum is opdrachtgever, zonder verdere ingebrekestelling, een rente verschuldigd vanaf de vervaldatum van 8% per maand. Een gedeelte van een maand wordt hierbij als gehele maand gerekend.
  3. Bovendien is opdrachtgever in dat geval, eveneens zonder verdere ingebrekestelling verschuldigd alle kosten die samenhangen met die niet-tijdige betaling, waaronder buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Buitengerechtelijke incassokosten zijn verschuldigd ingeval wij de vordering ter incasso uit handen geven en belopen minimaal 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 400,=.
  5. Bij niet-tijdige betaling zijn wij gerechtigd verdere diensten terzake van de betrekkelijke of andere overeenkomsten met dezelfde opdrachtgever op te schorten of, te onzer keuze, na schriftelijke ingebrekestelling op een termijn van 10 dagen te annuleren, zonder dat wij deswege tot enige schadevergoeding gehouden zullen zijn en met behoud door ons van het recht op betaling van het reeds verrichtte en op schadevergoeding.

RECLAME

Artikel 7.

Reclame terzake van door ons geleverde diensten dient, op straffe van verval van recht, schriftelijk bij aangetekend schrijven of deurwaardersexploot aan ons te geschieden binnen twee weken nadat wij onze diensten, terzake waarvan wordt gereclameerd, aan opdrachtgever hebben geleverd.

AANSPRAKELIJKHEID

Artikel 8.

  1. Bij gegrond bevonden reclame zullen wij te onzer keuze, tot herverrichting van de afgekeurde diensten overgaan, dan wel tot terugbetaling van de daarvoor ontvangen gelden. Iedere verdere aansprakelijkheid is uitgesloten.
  2. Evenzo is uitgesloten aansprakelijkheid wegens niet of niet-tijdig presteren.
  3. Opdrachtgever is gehouden ons te vrijwaren en schadeloos te stellen terzake van alle aanspraken tot schadevergoeding, welke derden te onzen lasten geldend mochten maken, indien schade of letsel van derden is veroorzaakt door of bij gebruik van door ons geleverde diensten.
  4. Wij zijn niet gehouden tot vergoeding van enige materiële of immateriële schade, geleden door opdrachtgever tijdens als gevolg van werkzaamheden van ons ten behoeve van opdrachtgever.

EIGENDOMSVOORBEHOUD

Artikel 9.

Zolang onze factu(u)r(en) en de overige verschuldigde kosten niet volledig zijn betaald, blijven de door ons geleverde diensten en daarbij behorende goederen en zaken ons eigendom. Ons daaruit voortvloeiend recht tot terugneming ontstaat door het enkele verloop van de overeengekomen betalingstermijn, zonder dat enige sommatie of ingebrekestelling onzerzijds is vereist.

RETENTIE RECHT

Artikel 10.

Zolang onze factu(u)r(en) niet zijn voldaan hebben wij het recht om bescheiden, welke wij van of  namens opdrachtgever hebben ontvangen zolang terug te houden, totdat ons alles is betaald hetgeen wij van opdrachtgever hebben te vorderen.

OVERMACHT

Artikel 11.

  1. Ingeval van overmacht zijn wij gerechtigd, te onzer keuze, tot opschorting van onze verplichting dan wel tot annulering van de gesloten overeenkomst zonder dat wij tot enige schadevergoeding zijn gehouden en met behoud door ons van het recht op betaling van het reeds geleverde.
  2. Onder overmacht wordt onder meer begrepen: belemmerde overheidsmaatregelen, gebrek aan passende vervoermiddelen, niet of niet-tijdige levering door onze toeleveranciers, door welke oorzaak dan ook en meer in het algemeen alle niet voorziene omstandigheden, zelfs al zouden deze door financiële offers onzerzijds kunnen worden voorkomen of opgeheven.
  3. Indien opdrachtgever een of meer bepalingen van deze overeenkomst niet of niet tijdig nakomt, zijn wij gerechtigd om, zonder tussenkomst van de rechter, de onderhavige overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn en onverminderd het recht van ons op vergoeding van de door ons door dit ontbinding of door de gebeurtenissen, die daartoe aanleiding geven, gelede schade.
  4. Wij zijn gerechtigd de onderhavige overeenkomst te allen tijde op te zeggen, indien van ons in redelijkheid niet langer gevergd kan worden deze voort te zetten. Deze opzegging dient schriftelijk zonder inachtneming van een opzegtermijn te geschieden.

TOEPASSELIJK RECHT

Artikel 12.

Op onze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

GESCHILLEN

Artikel 13.

Al onze overeenkomsten worden geacht te zijn gesloten te Amstelveen en terzake van geschillen tussen ons en opdrachtgever is de bevoegde rechter in het Arrondisement Amsterdam bevoegd, onverminderd het recht ons te wenden tot de overigens bevoegde rechter.