Wij kunnen voor zowel particulieren als eigenaren van eenmanszaken en overige bedrijven die onder de inkomstenbelasting vallen deze aangifte verzorgen.

Dit gaat bij ons kantoor op de volgende manier:

Eind januari of begin februari levert u uw gegevens in die nodig zijn voor het doen van de aangifte. Hierbij moet dan gedacht worden aan:

  • Jaaropgave van uw werkgever of uitkeringsinstantie;
  • Voor bedrijven de jaarrekening;
  • De WOZ waarde van uw eigen woning;
  • Opgave van de betaalde hypotheekkosten;
  • Opgave van de rest schuld van de hypotheek;
  • Opgave van aandelen uit aanmerkelijk belang en de ingehouden dividenden;
  • Opgave van de diverse bankstanden per 1 januari van het jaar;
  • Opgave van alle overige vermogensbestanddelen welke in box 3 aangegeven dienen te worden;
  • Opgave van uitgave aan ziektekosten welke niet door de zorgverzekeraar zijn vergoedt;
  • Betaalde of ontvangen kosten voor alimentatie;

Zodra deze gegevens door ons zijn ontvangen zullen deze ingevoerd worden, waarna er een berekening zal worden toegestuurd waarin staat vermeld welk bedrag u zal ontvangen dan wel u moet betalen. Als u hiermee akkoord gaat zal de aangifte door ons elektronisch worden ingediend.

Zodra u de aangifte van de belastingdienst heeft ontvangen verzoeken wij u vriendelijk een kopie hiervan naar ons te zenden zodat wij deze kunnen controleren.

Voor het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting hanteren wij vaste bedragen waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen de aangifte voor particulieren of zakelijke cliƫnten.